Alla inlägg under oktober 2011

Av Carro - 18 oktober 2011 19:44

Idag har ja vart ledig för en gångs skull! Sofia var på skolan i dag :) nu sitter vi hos Ullis på kaffe snart hem å sova :))

Av Carro - 17 oktober 2011 09:19

Hua, idag känner jag att man e tung i benen... Å fattade knappt att klockan ringde i morse!

Trött sen min delade tur igår...


Jaja bra gick det då började komma in i lära mig hitta efter några timmars arbete... :)


Å idag blir det jobb mellan 12,30-2100 på tjärna... :)


Å på Onsdag äntligen får jag komma in å jobba på klöver igen! :)



Sen vet ja inte än om nå mer bokningar men det behövs nog snart...

Nä ta å hoppa in i dusch å sen laga mat sen hämta sofia på skolan skjutsa henne till mormor sen åka å jobba...


Japp! Ha de så bra

Av Carro - 16 oktober 2011 12:56

Har inte bloggat på någon dag nu men Sofia sov hos mamma i natt och jag låg hemma å susade så gott medans Peter var ute å rände på stan... Jaja..

Han kom hem kl 03,30 i natt och min väcklarklocka ringde 0545 :/ Bara att bita ihop och kliva upp å åka till jobbet...


Å i morse när jag skulle åka så var bilen tvärdöd i batteriet! :/

Så jag kände mig så Elak men fick ringa å väcka Tomas så han var snäll å skjutsade mig till jobbet å hämtade mig kl elva så jag fick åka upp till skräddarbacken å låna Pappas bil! :)




Jobbat mina första timmar i Kvarnsveden! Skönt!


Börjar 14,30 igen och jobbar till kl 21,30 :)


Precis ätit lite mat, ska diska efter maten å sen åker jag till jobbet igen medans Peter får vara hemma med Sofia idag... :) Så ikväll när jag kommer hem runt tio tiden då ska sofia sova *HOPPAS JAG*


Jaja nä nu blir det å diska sen åka å jobba igen....

Av Carro - 13 oktober 2011 17:57

Jaha, dåså fått in foten även i ny hemtjänst grupp! Skönt.. Blir nog mera jobb nu da ;)

Sofia hade idrott på skolan idag och när hon kom hem så talade hon om att dom hade lärt fågelungar att flyga på idrotten :)

Jaja inte för att ja vet hur man gör de men hon hade då tyckt det var super...


Sambon är hemma också nu på kvällen så skönt att ha hela familjen hemma på torsdag kväll är jag aldrig van vid!

:)


Sofia sitter på sitt rum å ritar, min sambo kollar tv i vardagsrummet, å jag ska strax påbörja kvällsmaten :)


Det blir korvstroganoff å ris, mums!

Sofia valde maten nu till kvällen.. ;)


Nu har jag tre grupper inom hemtjänsten å kanske 2 till  på G ;) Jihuu :)

Men klövergruppen lär jag säga att det är den bästa grupp jag varit på! Alla i personalen är helt underbara... ;)


Nä laga mat lägga skrutt så man orkar ta sig iväg till jobbet i morgon bitti :)

Jobba Fre,Lör,Sön delad tur...

Jaja tur att ja har en underbar sambo som ställer upp!


Men skönt att ha börjat jobba igen!

Äntligen börjar jag komma på rätsida med knäet igen... ;)


Nä nu blir de matlagning innan klockan springer iväg mer än vad den har gjort..


Av Carro - 11 oktober 2011 16:16

Jaha i morse när vi skulle gå till skolan så var det isigt och halt... å väldigt väldigt kallt!

Suck..

Nu e väl vintern på väg usch jag vill ha massor med sommar i stället..

Gha!

Min dotter ser dock fram emot vintern och massor med snö :)

Hon ska busa ute i snön säger hon själv...

BURR BURR... :/


Jag längtar dock inte, men men nog skrivet om det.

Ska strax påbörja kvällsmaten här hemma..

Blir köttfärssås å pasta =)


Undrar om vi ska försöka dammsuga lägenheten senare.. Usch vad min ork e borta just nu!

Har knappt orkat någonting idag... :/

Diskat lite å plockat lite sen tog min ork slut..


Inge vidare..

Jaja kanske skriver senare ikväll!


UPPDATERING :

Jaha nu så har vi ätit, dammsugit, diskat och så vidare..

Jag fick äntligen lite ork till att göra något!


Sambon han är på jobbet till kl 21,00 i kväll och Sofia ligger å sover nu så skönt... jag funderar på att krypa ner i soffan å titta på tv en stund... :)


Ska orka med morgondagen också :)

Av Carro - 10 oktober 2011 10:20

Igår så jobbade jag förmiddag medans Sofia var hemma med peter.

När jag kom hem så kom Sofia utspringandes från sitt rum å kramade om mig länge å väl så skönt att känna sig efterlängtad :)

Mammas goding!

Gick ut i köket där hade Sofia diskat upp nästan all disk! :) Självmant :D

Mammas älskling är såå duktig! Måste få skryta lite, för i förrigår när jag hade jobbat så hade hon städat toaletten helt själv också å dammsugit hela lägenheten det var så fint ! :)


Igår när jag hade vart hemma ett tag så gick vi till affären å handlade lite smått och sen gick vi hem å lagade korvgryta :) Så gott var de :)


Sedan åkte vi iväg å tvätta bilen inför vintern å sofia hon plockade ur hela bilen på skräp... :)

Sen var till Maxi handlade lite till sen hem å åt kvällsmat innan det var dags för lilltjejen att sova.

Hon somnade nästan omedelbart :)


Mammas stora å duktiga tjej.

Idag var vi på utvecklingsamtal på skolan och jag fick bara berömm av hennes fröken ang hur hon utvecklas, har motivation att lära :)

Kanon duktig i Matte var hon också :D


Är så lycklig :D


Nu håller jag på att tvätta massor ledig i dag efter jag jobbat tors-sön.


ska hämta Sofia på skolan vid halv tolv och sen hem å försöka hitta på nått att göra med sofia..

Undrar vad det ska bli?!

Jaja kanske skriver några rader till i Bloggen senare idag :)


Uppdatering :

Jaha efter jag hämtade sofia idag på skolan så gick vi hem å åt vofflor med sylt å grädde :) Det var uppskattat här hemma..

Sen hjälpte hon mamma att diska medans jag satt å sorterade i massa papper, håller på för fullt med matlagning igen nu :)


Nu på kvällen blir det kokt potatis, stekt kassler och stekta champinjoner :) Mumsfilibaba :D


Peter sitter vid tven med en kompis nu och glor på någon gammal dålig film som dom verkar gilla men inte jag?! Jaja jag får stå i köket som någon gammal husmor :)

Hahah...


Men men det är Peter som i mesta fall står för matlagningen här hemma så något kan man ju göra :)


Nä nu blir det strax mat sen lägga skrutt å krypa ner i soffan med en kaffekopp under en filt och kolla tv en stund innan sängen kallar... Är trött utav detta höstväder..

Hur ska detta sluta?!?!


Om ja e redan trött hur ska jag inte bli till vintern då?

Hm...

Jaja ha de så bra!

Av Carro - 8 oktober 2011 20:29

Här kommer jag berätta stort sett dagligen hur det är med mig och min familj, hur livet leker osv.


Idag har jag jobbat mellan 07,00-15,00 och lilltjejen var hemma med Peter och städade och hjälpte till med matlagningen..

Upptäckte naturligtvis att bilen krånglade när jag var på väg hem ifrån jobbet så talade om detta för Peter när jag kom hem så vi åkte iväg och fixade lite med bilen så nu kanske kylarn håller tätt! :)


Nu sitter sofia inne på sitt rum och tittar på smurfarna och äter lördagsgodis..

Hm nu kom sambon in och skulle lägga upp något på en hylla ovanför mig och då ramlar en gammal tvdosa rätt ner i huvudet på mig! TACK FÖR DEN... SUCK!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards